Eerste week in Port Alfred - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van BramvNoord - WaarBenJij.nu Eerste week in Port Alfred - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van BramvNoord - WaarBenJij.nu

Eerste week in Port Alfred

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg

28 Juli 2017 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Maandag heb ik een introductie gehad over Stenden in Port Alfred en wat algemene mededelingen. Voor de rest deze dag nog gebruikt om wat dingen voor school te regelen. Dinsdag heb ik m'n eerste les gehad, PBL (Problem Based Learning). Klas die we voor de Wine Minor hebben zijn allemaal leuke mensen. In de avond was er een information market georganiseerd, waarbij je informatie kon halen over wat er in de omgeving te doen is. Woensdag was ik erg moe, omdat ik al 4 nachten slecht geslapen had. 2 min of meer door de kou 's nachts maar ook omdat m'n kamergenoot zo erg snurkte. Op woensdag dus ook besloten om naar een andere kamer te verhuizen. Er was nog 1 iemand op de campus die alleen sliep dus ben ik daar naartoe verhuist. Ik zit nu bij een Amerikaanse jongen uit Zimbabwe die hier fulltime studeert. De kamer waarin ik nu zit is ook 2x zo groot, wat wel fijn is. Deze dag ook nog 2 lessen gehad waarvan ook een wine tasting. We hebben in totaal 4 wijnen geproefd die we moesten omschrijven en uiteindelijk ook raden van welke druif de wijn gemaakt was. Dit was dus al een vrij lastig begin, maar was gelukkig niet de enige die dit vond. Dus deze les dus gewoon maar een beetje slap geluld en net gedaan of ik er heel veel verstand van heb ;). Woensdag avond is hier studenten avond dus de hele campus liep leeg naar de kroeg. Was een leuk feestje, maar wel anders dan ik gewend ben in Leeuwarden. Donderdag was ik lekker vrij maar deze dag geregeld om in t weekend een auto te huren met 7 andere mensen. We gaan dan op zaterdag ochtend richting Addo Elephant park op ruim een uur rijden van hier en blijven daar dan overnachten. Zondag gaan we Waarschijnlijk nog even Port Elizabeth in. Vandaag had ik ook weer 2 lessen, waaronder weer een wine tasting. Was al makkelijker om de smaak te omschrijven van de wijn, maar blijft nog lastig. Vandaag was het 29 graden hier, hartje winter dus. Overigens was het de hele week lekker weer, zolang je maar in de zon zat. Nu optijd slapen en morgen ochtend vroeg de big five spotten. Na t weekend zullen er ook wel wat foto's volgen van de omgeving hier en van de trip in t weekend.

  • 29 Juli 2017 - 15:45

    Astrid Van Noord:

    Bram, je eerste week Zuid Afrika zit er op. Zo te lezen is die goed verlopen.
    Veel plezier het weekend in Port Elizabeth!
    Ik ben benieuwd of je de big five spot.
    We wachten de foto's af!

  • 29 Juli 2017 - 18:58

    Wouter:

    hoi Bram
    zo te lezen begin je al aardig je weg te vinden daar en beleef je al mooie dingen.
    dit zijn ervaringen die je je leven lang mee neemt, dus neem alles goed in je op en laat je verrijken door alle ervaringen.
    groet , wouter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Juli 2017
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 5528

Voorgaande reizen:

20 Juli 2017 - 02 December 2017

Wine Minor

Landen bezocht: