Weekend trip - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van BramvNoord - WaarBenJij.nu Weekend trip - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van BramvNoord - WaarBenJij.nu

Weekend trip

Door: Bram

01 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Zaterdagochtend eerst nog ontbeten bij Stenden en rond 9 uur naar de autoverhuur gegaan met een taxi. Duurde vrij lang voordat we de sleutels hadden maar uiteindelijk 2 prima autos gekregen, een VW Polo Vivo en een Hyundai Accent. Ze rijden hier links, dus was in het begin wel even wennen voor de bestuurders. uiteindelijk ruim 1,5 uur onderweg geweest om bij het Addo Elephant park te komen na 1x de verkeerde afslag te hebben genomen. Onderweg hebben we waarschijnlijk nog wel een aap aangereden, die beesten steken hier over zonder te kijken. Omdat ik nu een visum heb voor Zuid-Afrika wordt ik gezien als soort van inwoner dus dat gaat me nog veel kortingen opleveren op toegangskaarten. In het park zaten alles Jeeps al vol, dus moesten we met onze eigen auto door t park crossen. Het park bestaat voor het merendeel uit bosjes dus was best lastig om de eerste dieren te spotten. Lag wel heel veel olifantenstront op de wegen. Na 1 uur hadden we eindelijk de eerste olifanten gevonden, gelukkig waren het er wel gelijk een stuk of 10, dus hierbij een tijd stil gestaan. Daarna nog een paar uur door het park rondgereden en nog wat herten en zwijnen gezien. Helaas geen leeuwen of tijgers tegengekomen. Om een uur of 16:00 zijn we richting de lodge gereden. Dit was volgens de routeplanner een halfuurtje rijden, maar bleek iets meer te zijn. De lodge lag namelijk een half uur van de snelweg af, dus een pittig eind op een grindpad gereden. Uiteindelijk was het de rit wel waard want omgeving en de lodge zelf waren behoorlijk mooi. We waren ook heel blij dat ze een restaurant hadden, anders hadden we geen avondmaal en geen ontbijt gehad. Prima geslapen in de lodge en 's ochtends hadden we bezoek van wat apen, wat hier niet zo bijzonder is want echt overal zie je die beesten. We hadden eerst nog het plan om nog de grootste ananas van de wereld te bezoeken en een tamme giraffe te aaien maar door het slechte weer gelijk terug naar Port Alfred gereden. Zondag ben ik wel een beetje ziek geworden, last van m'n keel en hoofd. Nu nog steeds een beetje last van, maar gaat als iets beter. Gister ook weer les gehad, wijnproeven was niet echt lekker want proefde alleen maar zuur dus moest puur op geur afgaan. Vandaag was ik lekker vrij dus beetje bijgekomen. Al met al een leuk weekend weg geweest met leuke mensen.

• 01 Augustus 2017 - 20:02

Wouter:

hoi Bram,

dank voor je update en super leuk om het allemaal te lezen wat je in het weekend hebt ondernomen.
    hoop dat je niet ziek gaat worden en weer kunt genieten van het wijn proeven.
    wel mooi dat jullie dit met elkaar doen en delen.
    succes nog deze week en we hebben wel weer contact via je reisverslag
    groet, wouter

• 01 Augustus 2017 - 21:26

Astrid Van Noord:

Bram, wat een mooie foto's!
    Leuk om zo een beeld te krijgen waar je in Zuid Afrika verblijft.
    Prachtige foto's van de weekend trip!
    Wat bijzonder om de olifanten zo in de vrije natuur te zien.
    Wat een mooie belevenis om dit allemaal mee te maken!
    Liefs mam

• 04 Augustus 2017 - 17:39

Opa En Oma:

Hoi Bram,
    Bedankt voor je mooie reisverslag. Al die mooie foto's uit het natuur park.
    Wat een gezellig weekend met je studie vrienden.
    We hopen dat je snel hersteld. Succes met je tentamen, het kaarsje gaat aan.
    Lieve groeten van ons.