afgelopen 2 weken - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van BramvNoord - WaarBenJij.nu afgelopen 2 weken - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van BramvNoord - WaarBenJij.nu

afgelopen 2 weken

Door: Bram

29 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Dinsdag 15 augustus 1e les gehad van Dave, die overgevlogen was voor 3 dagen. Zeer interessante dag gehad, hij heeft zo veel passie voor wijn en deelt al z'n ervaringen. Op deze eerste dag witte en rode wijn behandeld. Dave vertelde dat Zuid Afrikaanse wijnen een beetje ondergewaardeerd zijn in het buitenland maar dat ze het vooral aan zichzelf te wijten hebben door wijn van slechte kwaliteit te exporteren. Zuid Afrika biedt in tegenstelling tot dit bijna de perfecte omstandigheden om wijn te maken. Op woensdag ook witte en rode wijn behandeld en Brandy, de meest populaire distillatie van ZA. Ook sommige Brandys in Zuid Afrika zijn van uitermate goeie kwaliteit, ze verslaan zelfs elk ander land op dit vlak. En op donderdag zaten we met z'n allen een beetje brak alweer aan de Noble late harvest, port en sherry. In de middag ook nog wat Champagne geproefd. Ook vooral geleerd dat wijn hier te goedkoop is ten aanzien van de kwaliteit. Dit geldt ook voor brandy, port en sherry. Al met al was dit de leukste lesweek en super veel geleerd van Dave.
In het weekend zijn we met een groepje naar een rugby wedstrijd geweest, wat hier de populairste sport is. Overigens ging bijna heel Stenden naar deze wedstrijd. Het stadion zat bijna helemaal vol en het was een enorme happening, ookal weet ik de spelregels nog niet helemaal.
Doordeweeks heb ik niet veel les gehad, alleen wine tastings op maandag en woensdag en een zelf georganiseerde wine tasting op dinsdag. Doordeweeks besloten om naar Plettenberg baai te gaan. In de buurt hiervan scheen enorm veel te doen te zijn. Vrijdag zijn we met z'n drieën vertrokken en vlakbij Plettenberg baai 2 andere mensen opgehaald die met school een week naar Kaapstad waren. We hadden een huis gehuurd in het centrum van Plettenberg. Het huis van twee weken geleden was al luxe maar dit was nog veel luxer. Het huis had een zwembad en een jacuzzi op het dak. Dezelfde dag nog wat champagne gekocht om 's avonds in de jacuzzi op te drinken. (en natuurlijk ook voor de studie) Ook hebben we deze avond eerst gebraaid en daarna heerlijk gebubbeld. Volgende dag vroeg opgestaan met prachtig weer om naar Robberg eiland te gaan. We hebben hier ruim 4 uur het eiland rond gewandeld. Was een heerlijke wandeling met prachtig uitzicht en af en toe een lekkere klim en afdaling. In de avond heerlijk gegeten bij een tentje in Plett. Daarna nog even bijgekomen in de jacuzzi. Zondag vroeg vertrokken uit het huis :( en naar Tsitsikamma gegaan om daar ook weer een wandeling te maken. Dit lag mooi op de route terug. We hebben ongeveer 3 uur gewandeld in dit park, met als einde een mooi uitkijkpunt maar toch was Robberg mooier. Uiteindelijk om 18:00 weer teruggekomen op de campus en weer bevrijd van alle luxe.
Ik vermaak me hier nog steeds prima zoals boven beschreven. Deze week heb ik maar twee dagen les. Volgende week heb ik wel een theorie en praktijk toets dus moet wel wat leren.