Valley of Desolation - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van BramvNoord - WaarBenJij.nu Valley of Desolation - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van BramvNoord - WaarBenJij.nu

Valley of Desolation

Door: Bram

11 September 2017 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

2 weken geleden maar 1 wine tasting gehad in de hele week. Wel toen al begonnen met leren voor de toets van een week later. In het weekend een week geleden zijn we met een groep van 10 naar Valley of Desolation gegaan, ligt in het binnenland van ZA. Vooraf hadden we van iemand gehoord dat hun over de reis in plaats van 4 uur, 9 uur hadden. Hij adviseerde om niet via Grahamstown te gaan, maar eigenwijs als sommige mensen waren toch via Grahamstown gegaan. We kwamen al snel op een grindpad te rijden waar we met onze Audi niet harder dan 40 konden rijden. Uiteindelijk maar omgekeerd en een andere weg genomen die gelukkig wel verhard was. We hebben al met al maar 4 uur over de reis gedaan. Route naar de Valley was al erg mooi. Eenmaal aangekomen bij het hostel zijn we gelijk bij het zwembad gaan zitten. Daarna boodschappen gedaan en in de avond heerlijk gebraaid. De volgende ochtend vroeg opgestaan en naar de ingang van de Valley of Desolation gegaan. We hadden het plan om een hike te doen van 23 km maar uiteindelijk adviseerde de wachter ons om er eentje van 3 km te doen vanwege het mooie uitzicht. Eerst zijn we met de auto omhoog gereden en toen de wandeling van 3 km gedaan. Zoals de wachter al zei was het uitzicht erg mooi. Na vele foto's verder zijn we weer naar beneden gereden en nog even een safari park ingedoken wat niet heel bijzonder was. In de avond zijn we weer terug gegaan naar Valley of Desolation om naar de zonsondergang te kijken, wat ongeveer om 18:15 was. Daarna uiteten geweest bij een tentje in Graaff-Reinet. Zondag zijn we om 10:00 uit het hostel vertrokken om nog even naar het strand te gaan vlakbij PA. Al met al weer een heerlijk weekend gehad.
Maandag, dinsdag en woensdag wine tastings gehad en ook veel geleerd voor de theorie toets op donderdag en de tasting toets op vrijdag. Allebei de toetsen zijn uiteindelijk wel redelijk goed gegaan. Vrijdag was het heerlijk weer dus na de toets even lekker op het strand gezeten. In de avond was er een talenten show van school in de lounge. Buiten dat de helft van de acts niet doorging en de andere helft van de acts nergens op sloegen was het wel een leuke avond. Zaterdag hadden we met zes man 3 boards gehuurd om van de duinen af te surfen. Was wel een leuke ervaring, maar snowboarden is toch leuker. Op zondag was er iemand jarig van onze groep dus hadden we een boot gehuurd en daar haar verjaardag op gevierd met een borrel. In de avond heerlijk uiteten geweest hier in PA.
De tijd hier gaat nog steeds razendsnel. Aankomende week komt Dave weer overgevlogen uit Kaapstad dus ik ga weer een leuke week tegemoet. Vrijdag en zaterdag vinden hier de boatraces plaats, waarbij heel veel roeiverenigingen uit het hele land naar PA toekomen. Daarna ben ik 2 weken vrij. Waarschijnlijk gaan we met een groepje richting Kaapstad om wijnboeren te bezoeken.

• 11 September 2017 - 19:18

Astrid Van Noord:

Bram, wat weer een leuk verslag over jouw belevenissen in Zuid Afrika.
    Bram, nog een hele fijne tijd in Zuid Afrika met veel leerzame momenten en inspirerende activiteiten.

• 14 September 2017 - 10:15

Oma En Opa:

Wij hebben weer genoten van je uitgebreide reisverslag. Je beleeft zoveel in Zuid-Afrika.
    Veel plezier tijdens je rondreis naar de wijn boerderijen.