de Vlucht - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van BramvNoord - WaarBenJij.nu de Vlucht - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van BramvNoord - WaarBenJij.nu

de Vlucht

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg

21 Juli 2017 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Donderdag de 20e van juli om 10:00 ben ik vertrokken van Amsterdam Airport om vervolgens om 21:20 aan te komen in Kaapstad. ik heb een goeie vlucht gehad, en eigenlijk geen moment verveeld. Tijdens de vlucht zat ik naast twee zuid Afrikaanse mannen die me het een en ander vertelden over het land. Een van de mannen bood me zelfs een lift aan om me naar het hotel te brengen. uiteindelijk heeft hij me begeleid naar de shuttle bus, omdat hij zeker wilde zijn dat ik veilig was. Ik heb prima overnacht in het airport hotel, ook vooral omdat er geen tijdsverschil is tussen zuid Afrika en Nederland. de volgende ochtend ben ik om 10:00 door gevlogen naar Port Elizabeth. Deze reis was ook prima verlopen, en ik kon mooi het zuid Afrikaanse landschap bekijken. Dan valt wel gelijk op bij opstijgen en landen hoe de steden verdeeld zijn. Aan de ene kant de villa's met zwembaden en aan de andere kant op elkaar staande krotten. Overigens werd er in het hotel op geattendeerd om zo min mogelijk water te verbruiken. Tijdens de vlucht werd ook duidelijk waarom dit noodzakelijk was. vanuit het vliegtuig was namelijk te zien dat van 2/3 van het waterreservoir al de bodem te zien was. Eenmaal aangekomen in Port Elizabeth ben ik met de taxi naar mn hotelkamer gebracht. In de avond wat gegeten vlakbij het Hotel. En als je hier een biertje besteld in een restaurant krijg je gewoon een vaas van meer dan 1 Liter, Topland dus ;). Morgen wordt ik om 13:00 verwacht bij de luchthaven om vervolgens door te gaan per bus naar eindbestemming Port Alfred.

  • 21 Juli 2017 - 21:45

    Astrid Van Noord:

    Bram, wat een leuk reisverslag! ☺
    Fijn dat je zo'n goede reis hebt gehad.
    En dan morgen op naar de plaats van bestemming, Port Alfred.
    Heel veel plezier de komende maanden in Zuid Afrika, wat een mooie ervaring en belevenis.

  • 22 Juli 2017 - 00:21

    Rosanne:

    Hey Bram! Leuk om je hier te kunnen volgen!! Fijn dat de reis zo goed gaat! Hopelijk hebben ze na t bier wel weer genoeg water voor de kater :p lijkt me echt vreemd om te merken dat er weinig water is. Wel typerend voor Afrika denk ik.. nog heel veel plezier! En geniet van de mooie belevenissen!

  • 22 Juli 2017 - 17:34

    Opa En Oma:

    Hoi Bram,
    Wat een prachtig reisverslag, zo kunnen wij je tijdens je reis volgen.
    Nu ben je aan gekomen op de vaste bestemming. Toch spannend wie je allemaal gaat ontmoeten. Hoe ziet je accomodatie eruit?
    Je hebt al veel vlieg uren gemaakt, je lijkt wel op oom Niels.
    Opa gaat volgende week Tijgertje verzorgen. Wij zijn vanmiddag bij je ouders geweest en fijne vakantie gewenst.
    Bram ga genieten en wij volgen je .
    Lieve groet Opa en Oma.
    ✈️

  • 22 Juli 2017 - 20:04

    Niels Seuren:

    Hallo Bram,

    Fijn te horen dat je goed bent aangekomen en nu gaat het grote avontuur beginnen! Ga er vooral van genieten! En Wouter en ik willen natuurlijk alles weten van de Zuid Afrikaanse wijnen!

    We gaan je volgen en houden contact!

    Wouter & Niels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 21 Juli 2017
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 5526

Voorgaande reizen:

20 Juli 2017 - 02 December 2017

Wine Minor

Landen bezocht: